lunes, 26 de febrero de 2007

Tu perro

Sempre és difícil quan es mor algú qui estimes i molts cops un gos és molt més que un animal de companyia, per tant la mort d'aquests és tan dura com la d'un familiar. Els qui ens estimem els animals ho sabem.
Esther, aquesta entrada és per tu.

“¿Y los perros? No escriben. Pero se fijan en todo. Se parecen a esos escritores que se pasan la vida tomando notas para un novela que jamás escribirán. A Flush no se le escapaba nada, y tuvo la gran suerte de hallar quien aprovechara sus observaciones. Como para el resto de su especie, la humanidad se le presentaba de abajo arriba, de modo semejante a como vemos nosotros las estatuas. Pero esta situación junto al pedestal de los humanos, no les hace a los perros creerlos dioses. El niño no se encarama a la estatua, y ésta le intimida. El lacayo no toca la carne de su amo, y esto hace que lo crea lejano, aun denigrándolo. Pero el can siente el calor humano de su dueño, percibe el latir de su existencia...¿qué puede, pues, importar la diferencia de estatura?"

VÁZQUEZ-ZAMORA, Rafael. Un perrito y su tiempo. Prólogo a: WOOLF, Virginia. Flush. Barcelona: Destino, 1944.

Otros libros de perros:
- AUSTER, Paul. Tombuctú
- KAFKA, Franz. Investigaciones de un perro
- STAPLETON, Olaf. Sirio
- SIMAK, Clifford. Ciudad
- HERBERT, James. Aullidos
- LONDON, Jack. Colmillo blanco
- GALLARDO, Sara. Los galgos, los galgos
- SANTOS, Care. Hot dogs
- MONTES, Graciela. Casiperro de hambre

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Gràcies, teta. Ara ja han passat uns dies i ja no ploro desconsoladament; però cada cop que em recordo d'ella em poso trista. Han sigut gaire bé 20 anys d'estar amb ella!!! I tinc un piló de records: el primer dia quan la vaig anar a buscar a casa d'una amiga i tenia 1 mes, quan es va menjar un plàtan tota sola, quan a l'hivern es posava sobre la falda i es quedava dormida, la cara de pena que feia si la deixàvem sola, lo bé que s'ho passava corrent i saltant per la platja o la muntanya, etc. Tots la recordareu per la seva mala llet, però de debó que era molt carinyosa (amb els seus). Gràcies pel post, però si és veritat que un s'assembla al seu gos, jo tinc cara de Yuca?

bravecoast dijo...

Espero que Yuca sea feliz en el cielo de los perros, tenga muchos arboles para hacer pis y montones sacos . Si, he dicho el cielo.
Cuenta con todo mi pesame Tita Esther, si alguna vez fui cruel pido perdon, no era mi intencion tu me conoces. pero ves? siempre recorde con cariño a tu perrita.
Muchos besos! Animos!