martes, 27 de marzo de 2007

Kveta Pacovská


Kveta Pacovská és una de les il·lustradores amb més prestigi internacional. Nascuda a Praga el 1928 ha dedicat la major part de la seva obra a la il·lustració de contes infantils. N'ha publicat més de 60 i ha rebut nombrosos premis com el Premi Catalònia d'Il·lustració i el Premi Internacional Hans Christian Andersen que li va concedir l'IBBY l'any 1992.
La seva obra destaca per la utilització poètica dels colors vius i oposats com el vermell i el verd o el blanc i el negre. Dintre de tota la seva extensa obra jo en destaco la meva preferida, El teatre de mitjanit.

Ahir un altre premi es va afegir a la seva col·lecció, el Guardó Internacional Il·lustrador d'Or que concedeix l'APIC. Es va lliurar en un acte al Palau Robert de Barcelona. Un acte al finalment que no vaig poder assitir. Em va fer molta ràbia perquè volia dur el meu exemplar de El teatre de mitjanit per veure si podia aconseguir un autògraf... Llàstima.



No hay comentarios: